Få synlighet på Youtube med annonsering
YouTube är världens tredje största hemsida sett till besökare och världens näst största sökmotor efter Google. Den position som YouTube har gör det till en självklar kanal för många företag att utforska. Youtube annonsering ger er hög räckvidd och samtidigt effektiv målgruppsstyrning.
Vi hjälper dig med din YouTube-annonsering och säkerställer att du får ut det bästa av din annons och når dina mål. Det finns många olika sätt att målgruppsstyra och rikta din kampanj; bland annat genom sökord, demografi, intressegrupper, remarketing och målgrupper med köpavsikt.
För att annonsera på YouTube behöver du två saker: En YouTube-kanal och en film. Filmen bör vara mellan 10-30 sekunder. Vi hjälper er med både annonsering, skapande av YouTube-kanal samt produktion av film.
YouTube är världens tredje största hemsida sett till besökare.
Vi hjälper er synas i de klipp där er målgrupp finns!
TrueView-annons
TrueView är när din reklamfilm visas före eller i filmklipp på YouTube. Med TrueView-annonser betalar du inte för slumpmässiga eller osäkra visningar.
Fördelar
Tittarna ser videor som de är intresserade av och annonsören kan få fler visningar från en målgrupp med genuint intresse. Annonsören väljer själv vad den vill betala för en visning. Till skillnad från kostnad per visning (CPM) behöver du inte betala varje gång annonsen visas.
Pricksäker målgruppsinriktning
De specialister som tar fram strategier och skapar dina Youtube kampanjer är certifierade i annonsering på YouTube. De ser till att du når rätt målgrupp och uppnår de uppsatta målen. Nedan beskriver vi några av de innehållsinriktningar som finns.
Innehållsinriktning med sökord
Inriktning med sökord innebär att de sökord som väljs i din kampanj matchas med innehåll på webbplats eller i videoklipp.
Demografi
Nå målgrupper efter deras ålder eller kön, eller om de är föräldrar eller inte.
Målgrupper inom intressegrupper
Intressebaserade målgrupper ger er möjlighet att nå potentiella kunder i stor skala inom ett visst intresse. Detta passar bra för att skapa medvetenhet om ditt företag.
Anpassade målgrupper inom intressegrupper
Anpassade målgrupper inom intressegrupper gör det möjligt att specificera och än mer pricka in en smalare publik som är närmre din produkt. Exempelvis är ”Sportintresserade” en intressegrupp, medan ”aktiva maratonlöpare” är en anpassad målgrupp inom intressegruppen ”Sportintresserade”.
Målgrupper med köpavsikt
Hitta kunder som undersöker produkter eller tjänster och aktivt överväger att köpa något som liknar vad du erbjuder.
Ämnen
Nå målgrupper med ledning av vissa ämnen.
Remarketing
Nå tittare utifrån vad de har gjort tidigare med dina videoklipp eller din YouTube-kanal. På så sätt kan ni återannonsera mot de som redan visat intresse för er.
Vi hjälper dig med din annonsering på Youtube
Kontakta oss för att få veta mer.