Marknadsföring och trender!

Hur utformar du en bra kampanj som sticker ut och känns unik? Inför sommaren då vissa väljer att pausa sin marknadsföring har det företag som väljer att istället gasa, ett utmärkt läge inför hösten!

Grunden i allt är att tänka efter varför du marknadsför dig? Är det i syfte av kortsiktig försäljning eller bygga varumärke på lång sikt? Beroende på svaret bör din kampanj se helt olika ut! När du väl bestämt detta är det dags att utforma din kampanj. Vår producent Lina ger dig tipsen på vad som är trendigt just nu!

Vår producent Lina ger dig tipsen!

1) Årets färg – Korall, en fantastisk färg som fångar ögat och visar att ni är ett modernt företag som hänger med i trenderna.

2) 3D – Får dina bilder att sticka ut och mottagaren att fastna. Marknadsföring idag behöver fånga ögat och det är 3D bilder bäst på!

3) Broken Grid – låt text och bild flöda över vartannat, extra snyggt blir de om det finns en röd tråd genom bilden och element som fångar upp varandra. Var inte rädd för gamla regler utan lev ut!

4) Art Deco – ett uttryck med många år på nacken som på senare tid blossat upp och blivit omåttligt populär!

5) Visuell film – Med film och rörligt material  är det enklare att fånga mottagarens uppmärksamhet och applicera känslor du vill ska förknippas med ert varumärke. Inte konstigt att det fortsätter bli en viktigt ingrediens i företagens marknadsföring.

/Lina