Karlstad Handel startar ny gala!
- Grafisk profil
- Sociala medier
- Filmproduktion
- Tryckmaterial
Inför Handelsgalan 2025 stod Karlstad Handel inför en stor utmaning. De skulle ta över priset ”Årets Butik” från en välkänd näringslivsgala i Karlstad och dela ut två nya priser – Årets butikssäljare och Årets hållbara satsning.
Styrelsens vision är en klassisk gala med en modern touch, där kreativ elegans och tradition samspelar. Trots att det är en ny satsning ville vi att känslan skulle vara att denna gala alltid har funnits – och kommer att leva vidare i många år framöver.
Utmaning
Kundens önskemål var att få en röd tråd som snabbt skulle skapa igenkänning för den nya satsningen. Kommunikationen kommer utföras av olika personer i flera olika kanaler, både från Karlstad Handel och från tävlande butiker, därför var en tydlig profil extra viktigt.
Lösning
Uppdraget blev att skapa en grafisk profil som guidar kommunikationen inför och under galan på ett sätt som för tankarna till tradition och fest. Den ska fungera som en röd tråd i all kommunikation runt Handelsgalan 2025. Resultatet blev en kombination av klassisk och modern design som andas både tradition och fest, och som ger Karlstad Handel verktygen för att kommunicera enhetligt och effektivt.










Blir du nyfiken på vad vi skulle kunna hjälpa dig med?
Vi tar gärna ett samtal eller ett kravlöst möte för att bolla idéer.
Hör av dig till mig eller någon av mina kollegor!