Kim Ekström och Fanny Wackerfeldt. Det är personerna som ska leda kundservice framöver. Kim blir ny chef för avdelningen och Fanny kliver in i rollen som team lead prenumeration på kundservice.
Kim Ekström kommer närmast från Bonnier News där han under de senaste nio åren varit kundservicechef. Kim har byggt upp och utvecklat ett centralt kundcenter för alla Bonniers lokala titlar och han har lång erfarenhet av att leda i förändring med fokus på digital transformation, kundupplevelser och affärsnytta.
– Jag är väldigt glad och stolt över att få ta mig an rollen som chef för kundservice på NWT Media. Att få arbeta nära både verksamheten, affären och kunden samt fortsätta utveckla kundupplevelse i en koncern som både har ett starkt lokalt engagemang och en tydlig framtidsstrategi känns otroligt inspirerande, säger Kim Ekström.
Fanny Wackerfeldt, som nu blir team lead prenumeration på kundservice, har haft en rad olika roller på avdelningen de senaste sex åren, bland annat som handläggare, produktionsledare och nu senast som biträdande kundservicechef.
– Tack för att jag får förtroendet att ta ett nytt kliv inom NWT Media. Kundservice är i början av en spännande förändringsresa och det ska bli roligt att jobba tillsammans med Kim. Det är nya utmaningar varje dag, allt från snöstorm till prisjusteringar, och jag ser fram emot att möta dem tillsammans med det härliga teamet på kundservice, säger Fanny Wackerfeldt.

– Det känns mycket bra att kunna rekrytera Kim och Fanny till de här nya rollerna. Det är två bra chefer med hjärtat på rätt ställe. Dessutom kompletterar de varandra på ett väldigt tydligt sätt och jag ser fram emot att följa utvecklingsarbetet och den digitala omställningen på avdelningen som de och medarbetarna står inför, säger Patric Hamsch, chef för läsaraffären.
Kim Ekström och Fanny Wackerfeldt börjar på sina nya arbeten i början av augusti.
Tidigare chefen för kundservice, Gerda Vrang, har på eget initiativ valt att kliva av och kommer från augusti att arbeta som handläggare på kundservice.