Print

Annonsering i tryckt media

Bygg ett starkt varumärke med en mediemix – annonsera i tidningen och digitala kanaler för bästa effekt

Idag behöver företag synas i flera kanaler med sitt budskap och att ha med nyhetsmedia i företagets mediemix är gynnsamt ur flera anseenden. Forskning, men även rena dataanalyser, visar att nyhetsmedia ökar effekten på kanaler som SEM eller Google Ads med 70 procent och sociala medier med 32 procent. Då nyhetsmedia skapar medvetenhet hjälper det kunden att få en relation till ert varumärke, vilket ökar era chanser att kunderna väljer er nästa gång. Vi hjälper dig med kampanjer som fångar kunden i alla stadier, från varumärkesbyggande annonser för att skapa medvetenhet, till konverterade kampanjer för att driva affärer. Att bygga igenkänning och vara top-of-mind är en viktig faktor för att förbli lönsamma som företag, och hjälper även de försäljningsdrivande kampanjerna.  Nyhetsmedia är således ett bra verktyg då du når ut brett till en stor massa med företagets budskap.    

Vikten av att synas i ett lokalt sammanhang

Vad är fördelen att gå i en lokaltidning? Vi på NWT Media tycker det är viktigt att vara medveten om vilken sinnesstämning mottagaren har beroende på media. Vi vet att i papperstidningen tar läsaren sig tid och annonserna är en del av innehållet – annonserna blir då mer välkomnade än i andra medier. Som nyhetsmedia anses vi även trovärdiga, något som också speglar av sig på era annonser.

Se PDF med teknisk information om våra printannonser

Se PDF med vår modulkarta

Kombinera annonser i tidningen med digitala kanaler för bästa effekt

Kontakta oss för att få veta mer.