Hjo Tidning

Om Hjo Tidning

Hjo Tidning är en två-dagars tidning som kommer ut tisdagar och fredagar. Dagligen uppdaterar tidningen på hjotidning.se och håller dig välinformerad om vad som händer i Hjo med närområde – i såväl stort som smått.

Upplagan är 1 600 ex (enligt TS helår 2019).

Redaktionschef är Lars-Ola Carlén och ansvarig utgivare Peter Henriksson.

Räckvidd och läsarprofiler

Nå fler med Hjo Tidning och våra andra kanaler!

Vi är huvudmediet där du når flest personer i Hjo kommun varje dag och dessutom i ett lokalt sammanhang. Vår styrka ligger i att vi är lokala. Lokala nyheter, lokalt familjematerial, lokala krönikörer, lokala teman och annonser. Vi är också kända för att ha ett starkt lokalt engagemang, vilket bidrar till att du syns ihop med ett varumärke som har högt förtroende. Även annonserna är en del av nyhetsflödet och välkomnas av de allra flesta i morgontidningen. Läsarna har betalt för att läsa innehållet i tidningen och tycker om och förväntar sig annonser.

Längre ner på sidan visar vi läsarprofil på Hjo Tidnings läsare.

Besökare

Unika besökare

1 580

unika besökare/webbläsare per vecka.

Källa: Piano, 2020. Nyhetssajt och app.

Sidvisningar

5 850

sidvisningar i snitt per vecka.

Källa: Piano, 2020. Nyhetssajt och app.

Räckvidd Hjo Tidning

Källa: Sifo Orvesto 2019. Område:Hjo kommun.

HTs läsare och sajtbesökare

Hjo Tidning läsare och sajtbesökare

Kontakter: Totala summan av läsare av tidningen och besökare på sajten oavsett om det är samma personer.
Print: Antal unika personer per dag som läser tidningen. Samma person räknas bara en gång.
Digitalt: Antal unika webbläsare per vecka. Desktop plus mobil.

Källa: Sifo Orvesto 2019. Digitalt Cxense, feb-mars 2020..

Nyhetsmedia ökar effekt på övriga medier

Enligt en färsk rapport från Group M, världens största medieinvesteringsgrupp, skulle den genomsnittliga annonsören driva mer försäljning om den hade en större andel av nyhetsmedia med i sin mediemix. Nyhetsmedia ger i genomsnitt 1,9x tillbaka i vinst på din medieinvestering, vilket är högre än andra räckviddsmedier såsom TV och utomhusreklam. Nyhetsmedia i form av print- och displayannonsering ökar också effekten på övriga kanaler som bland annat Google Ads och sociala medier.

Illustration:
 effekten av nyhetsmedia