Värmlands Folkblad

Om VF

Värmlands Folkblad är den andra största tidningen i Värmland. Sex gånger i veckan delas papperstidningen ut. Dagligen uppdaterar VF nyhetssajten med de senaste lokala nyheterna i utgivningsområdet.

Tidningen Värmlands Folkblad ges ut av bolaget Värmlands Folkblad Drift AB. Sedan den 1 mars 2017 ingår bolaget i NWT Gruppen AB. NWT Gruppen ger ut sammanlagt 15 prenumererade morgontidningar i Värmland, Dalsland och Skaraborg.

Upplagan är 12 300 ex (enligt TS helår 2019).

Chefredaktör är och ansvarig utgivare är Morgan Schmidt.

Tillsammans är NWT och VF ett av Värmlands starkaste medier med 122 000 unika läsare/dag i print och 205 000 kompletterat med print.

Räckvidd och läsarprofiler

Nå flest med våra kanaler!

Vi är huvudmediet där du når flest personer i vår region varje dag och dessutom i ett lokalt sammanhang. Vi är kända för att ha ett starkt lokalt engagemang, vilket bidrar till att du syns ihop med ett varumärke som har högt förtroende.

Annonsera i Nya Wermlands-Tidningen och Värmlands Folkblad och nå hela Värmlands län. När du annonserar i NWT syns du även tillsammans med VF. Därav presenterar räckviddssiffrorna nedan NWT och VF tillsammans.

Besökare

Unika besökare

77 300

unika besökare/webbläsare per vecka.

Källa: Piano, 2020. Nyhetssajt och app.

Sidvisningar

578 600

sidvisningar i snitt per vecka.

Källa: Piano, 2020. Nyhetssajt och app.

Så här stor andel i regionen kan ni nå med NWT och VF

Räckvidd unika personer som läser våra tidningar och/eller besöker sajterna. Samma person räknas bara en gång. Varje unik besökare är oftast aktiv på flera plattformar.

Källa: Sifo Orvesto 2019. Område: Värmlands Län. Daglig räckvidd print och genomsnittlig veckoräckvidd digitalt.

Läsare NWT och VF

NWT och VF läsare

Kontakter: Totala summan av läsare av tidningarna och besökare på sajterna oavsett om det är samma personer.
Personer: Antal unika personer som läser tidningarna och/eller besöker sajterna. Samma person räknas bara en gång. Print: Antal unika personer per dag som läser våra tidningar. Samma person räknas bara en gång.
Digitalt: Antal unika personer per vecka. Desktop plus mobil. Samma person räknas bara en gång.

Källa: Sifo Orvesto 2019. Område: Riket.

Nyhetsmedia ökar effekt på övriga medier

Enligt en färsk rapport från Group M, världens största medieinvesteringsgrupp, skulle den genomsnittliga annonsören driva mer försäljning om den hade en större andel av nyhetsmedia med i sin mediemix. Nyhetsmedia ger i genomsnitt 1,9x tillbaka i vinst på din medieinvestering, vilket är högre än andra räckviddsmedier såsom TV och utomhusreklam. Nyhetsmedia i form av print- och displayannonsering ökar också effekten på övriga kanaler som bland annat Google Ads och sociala medier.

Illustration:
 effekten av nyhetsmedia