Trovärdiga mediekanaler

Podcasts och nyhetsmedia – en riktigt stark kombo!

Idag är det viktigare än någonsin att jobba med långsiktig marknadsföring. Detta för att skapa igenkänning för ditt varumärke och bygga relation med dina kunder. I inlägget kan du läsa mer om hur du kan tänka med kanalval för dina varumärkesstärkande kampanjer.

Du som företagare har mycket att vinna med din marknadsföring genom att kombinera annonsering i podcasts med annonsering i traditionell nyhetsmedia. Båda kanalerna visar på trovärdighet och kan hjälpa till att öka varumärkesmedvetenheten. När du kombinerar dessa två kanaler kan ditt företag nå en bredare publik, samtidigt som du fortsätter att rikta din annonsering till en mer engagerad och lojal publik. När ditt företag syns och hörs i flera kanaler samtidigt får du större effekt av din marknadsföring.

En stor fördel med just podcasts och nyhetsmedia är att lyssnare och läsare ofta redan har en relation med programledare och journalister. De litar på dessa personer för att ge dem relevant och trovärdig information. Detta kan resultera i att dina framtida kunder känner större förtroende för ditt företag och din annons. Eftersom att du sänder ut ditt budskap i en kontext som är förtroendeingivande.

När det kommer till att målgruppsinrikta din marknadsföring erbjuder podcasts möjligheter att styra annonseringen till en specifik nisch. Vilket kan öka konverteringsgraden och därmed ge ett högre avkastning på investeringen. Detta i kombination med annonsering i nyhetsmedia når du en bredare publik och ökar kännedomen om ditt företags varumärke.

Låter det som något för dig och ditt företag? Tveka inte på att höra av dig! Skicka iväg ett meddelande så kan vi prata om hur du kan inkludera både podcasts och nyhetsmedia i mediestrategin.