Vad är displayannonsering och varför ska du och ditt företag annonsera i detta format?
Displayannonsering är en form av annonsering som syns på våra digitala sajter och appar. Detta erbjuder en svårslagen räckvidd och bredd, vilket gör det till en utmärkt kanal för bland annat varumärkesstärkande kampanjer. Annonser i nyhetsmedier syns med lokala nyheter i en trygg kontext vilket även ökar din trovärdighet. Tillsammans med vår expertis och rådgivning blir effekten av din annonsering oslagbar.
Lokal målgrupp
Displayannonsering i en lokaltidning har mycket att erbjuda och är en effektiv metod för att du ska nå din lokala målgrupp. Dessutom är det enkelt att mäta resultaten, så att du kan se vilken effekt din annons har haft. Digital annonsering ger även möjligheter till interaktivitet, som länkar till din hemsida eller sociala medier, samt möjlighet till målgruppsanpassning.
”Displayannonsering i kombination med printannonser är en oslagbar duo skulle jag säga! Ditt företag når ut till en otroligt bred målgrupp, samtidigt som du behåller en hög trovärdighet. Dessutom skapar det en igenkänningsfaktor av ditt varumärke.”
– Camilla Bergström, Account Manager.
Vem passar det att annonsera digitalt? Det funkar för alla! Hör gärna av dig så berättar vi mer. Klicka här för att kontakta oss >>
Hur gör man?
Hur länge annonsen ska synas digitalt bestämmer du själv. Handlar det om en tillfällig rea väljer du annonslängd baserat på den, samtidigt som varumärkesbyggande kampanjer kräver lite längre synlighet. Med en tydlig call-to-action, alltså en text eller en knapp som lockar läsarna att klicka för att veta mer så ökar man även klicken till ditt företags webbplats. Vill du ha fler tips om vad som är bra att tänka på? Läs tips från vår annonsproducent genom att klicka här >>
Så om du är en företagare som söker en effektiv och mätbar marknadsföringsmetod på en lokal nivå, bör du definitivt överväga displayannonsering i lokaltidningen. Utnyttja den breda målgruppen, interaktiviteten, målgruppsanpassningen och mätbarheten för att få ut det mesta av din annonsbudget.