Tre steg för en lyckad kampanj
Under sommaren har många av oss semester och det kan lätt bli att marknadsföringen blir vilande. Men i stället för att bromsa den är det ett gyllene tillfälle att utöka din marknadsföring. Många av dina kunder är mindre stressade, har mer tid för reflektion samt tid för att ta till sig nyheter och information under sommarmånaderna.
För att du ska kunna fokusera på annat än marknadsföring fram till dina semesterveckor kan det vara ett smart drag att sätta upp en kampanj inför sommaren redan nu. Här tipsar vi om tre annonsformat som passar perfekt!
Psst..! Missa inte vårt sommarerbjudande längre ner i inlägget.

Displayannonsering – bred räckvidd
Vill du öka varumärkeskännedomen och locka till dig nya kunder? Då är displayannonsering ett bra format. Genom att synas digitalt på våra plattformar får du stor räckvidd och når en bred målgrupp. Du har möjlighet att nå både dina lokala kunder samt de som är på resande fot.
I digitala annonser används oftast en CTA-knapp (call to action) som länkar till din hemsida. I CTA-knappen bör det tydligt framgå hur du vill att läsaren ska agera. Uppmaningen ska utformas för att väcka nyfikenhet och ska visa vad läsaren får om man klickar sig vidare, till exempel; ”Sänk min elförbrukning”, ”Lär mig mer om…”. För att få ut maximal effekt av din displayannonsering är det viktigt att du sedan har din landningssida på hemsidan förberedd.
Nativeannonsering – lång lästid
Vill du skapa engagemang och få lång tid med läsaren? Då är nativeannonsering det rätta formatet. Den här typen av annonsering skapar ofta större uppmärksamhet och engagemang eftersom annonseringen smälter in på ett naturligt sätt i den redaktionella kontexten. Nativeannonsering är ett kommersiellt berättande som är uppbyggt likt en redaktionell artikel. Här handlar det om att skapa engagerande innehåll som lockar användare att interagera med din annons. Fokusera på fördelarna med dina produkter eller tjänster och tänk att texten ska tipsa, guida eller inspirera läsaren.
Våra läsare (alltså, dina kunder) besöker en nyhetssajt och är inställda på att läsa om lokala nyheter så är nativeannonsering ett otroligt bra sätt att få lång tid med din målgrupp.
Sociala medier – förstärk ditt budskap
För att förstärka ditt budskap och nå maximal bredd med din marknadsföring kan du även komplettera din display- eller nativeannons med en kampanj i sociala medier. Genom att synas på flera ställen samtidigt, både i nyhetsmedia och med sponsrade inlägg på sociala medier, stärker du ditt budskap lokalt. Vi hjälper dig att utforma innehållet samt lägga upp kampanjen på önskade sociala medier!
Bonus – delegera!
För att få ut så mycket som möjligt av sin marknadsföring kan det vara bra att delegera uppgifterna. Det är du som sitter på kunskapen om ditt företag men för att kunna uppnå maximal effekt av din marknadsföring kan det vara en god idé att ta hjälp när det kommer till vilka kampanjer som du behöver för att nå era mål. Vi på NWT Media erbjuder alltid en fri behovsanalys där vi går igenom nuläge och framtida mål för ditt företag.
Sommarerbjudande!
Vi bjuder på 30% mer visningar för pengarna om du bokar displayannonsering på nwt.se, vf.se, sla.se eller nlt.se. Erbjudandet gäller annonser som går under perioden juni-augusti.*
Fyll i formuläret för att ta del av erbjudandet!
* OBS! Erbjudandet är begränsat och gäller endast de 30 första som bokar!